חברות הביטוח נוהגות לעשות שימוש תדיר בטענת המרמה על מנת להימנע מתשלום פיצויים למבוטחים שלהן, וזאת גם כשאין להן כל ראיות לכך זולת "חשד" סתמי. חשוב להיות ערים לנטל
על פניו מסירת מידע כוזב פוטרת את חברת הביטוח מחבות, אלא שלעיתים במישור המשפטי הדברים נראים אחרת. כך, במקרה בו מסרה מבוטחת מידע כוזב ובכל זאת בית המשפט פסק
כידוע, פוליסת ביטוח היא מוצר מיוחד, במסגרתו רוכש המבוטח תמורת תשלום דמי ביטוח, כיסוי למקרה של התממשות סיכון כלשהו. בבסיס תורת הביטוח, עומד עקרון הסיכון, שהוא דבר בלתי צפוי.
גולשים יקרים, בעמוד זה תוכלו למצוא הסבר קצר ותמציתי אודות מונחים שונים בתחום הביטוח. לאור תחום עיסוקו של האתר, נתרכז בעיקר במשמעויות המשפטיות שיש לכל מונח ומונח בתחום הביטוח
חוק חוזה הביטוח קובע מספר הוראות אשר תכליתן בין היתר לוודא, כי המבוטח יודע את תנאי הביטוח. בין יתר ההוראות, קובע חוק חוזה הביטוח, בסעיפים 2 ו-3 לחוק, כי
חוק חוזה הביטוח קובע תקופת התיישנות מיוחדת לתביעות ביטוח. אבל מה קורה כאשר חברת הביטוח מכניסה בין השיטין וביצירתיות סעיף התיישנות נוסף? את חוקיות העניין נדרש בית המשפט לבחון